Çağrı Merkezi Dediğimizde akıllara 112 çağrı merkezinden tut dolandırıcılığa kadar giden
bi boyut geliyor ;
Kimileri Çağrı Merkezlerine Dolandırıcı Gözüyle Bakarken Kimileri Faydalı Bi sistem olarak
gözlere gelmekte
hayatımızda bu gerçekler tabikide var ;
Bir çok çağrı merkezi olarak adlandırılan (MERDİVEN ALTI) Denilen Bir Çok Yer mevcut
fakat bunlar gerçekten merdiven in altına kurulan bi çağrı merkezi değildir,
sadece illegal yani yalan dolan yaparak insanlara hizmet sunduğunu söyleyip
dolandıran kişilerdir,
Fakat günümüzde çağrı merkezleri baya yani hayli bi artmış durumda
bunların bazıları illegali ken bazıları ise baya iyi yönde insanlara hizmet vermekte,
örnek olarak verebilirsek
bundan 1 2 yıl öncesinde asistanlık hizmeti diye birşey vardı tabiki bu bildiğimiz asistanlık değil
şuan çağrı merkezlerinde sizlerin kredi kartı bilgilerinizi siz vermeden isteyemezler ve siz kendiniz
ödeme yaparsınız,
asistanlık sisteminde sizin kredi kartınızla işlem yapılırken hiçbir hizmet alamıyordunuz,
örnek olarak söyleyebilirsek siz bu hizmeti aldığınızda temsilci size evinizdeki ve ya kendi
işyerinizdeki sistemleri bir arıza durumunda ücretsiz olarak ustayı çağırıp ücretsiz olarak
yapabileceğinizi teyit eder fakat aslında böyle birşey yoktur;
Sizin sadece bazı masraflarınızı yani yapmış olduğunuz hasarın %20 ini anca karşılıyor
ötnek veriyorum camınız kırıldı cam 100 tl diyelim siz sadece 90 tl verirsiniz :D
işte bu şekilde bi hizmet sağlanıyodu önceden fakat artık yeni yasa gereği böyle birşey
yapılmamakta,
gelelim yararlı ve faydalı hizmetlere;
Eğer bir firmanız varsa muhtemelen daha önceden aranmışsınızdır,
nasılmı? google reklamları desem hatırlarsınız herealde :)
Her Firmayı şirketi ve esnafı mutlaka reklam amaçlı bazı şirketler aramıştır,
sadece şbi işletmenizin olmasına gerek yok seyyar olarak çalışsanız bile
eğer sosyal medya üzerinde bi kaydınız varsa mullaka aranabilirsiniz.
Tabiki bu şirketler insanlara hizmet vermek ve internet sanal ortam üzerindeki potansiyelinizin
artmasını sağlıyor,
örnek veriyorum siz google a adwors reklamı için muhtemel fiyat olarak 1 kelime başı ortalama
aylık 100 tl olarak ÖDEME YAPARSINIZ
bu şirketler sizi daha az maliyetle google üzerinde yayınlanmanızı sağlıyorlar,
fakat tabiki her şirket bukadar iyiniyetli yani iyimser değil :)
Google arama Motorunun adını kullanarak hiçbir reklamınızı sağlamadan kredi kartı
bilgilerinizi alarak temsilcinin size söylediği fiyat dışında kredi kartınızdan yüksek meblada
ücret çekimi yapabilirler.
Fakat sizler bunu farkında olmalısınız sizi her arayan kişi güvenilir olmaya bilir,
0850 ile başlayan bir numara arıyorsa bu arayan bir çağrı merkezi ve
illegal olanlardan olabilir ya telefonu açmayın yada istemediğinizi adwors kullanmış
olduğunuzu söyleyin
Eğerki arayan 0530,506,544 , gibi sabit gsm numara hattı gibiyse rahatlıkla açabilirsiniz
çünkü güvenilirlik açısından TURKCELL-TURK TELEKOM-VODAFONE destekli oparatörlerden
arıyorlar eğer güvenilir bi firma olmasalardı, muhtemelen bu numaralar üzerinden aramazlardı
Çünkü sizler sizi arayan 0850 li numaraları bulamazsınız konumu direk yurtdışı dır
ama 0530 506 veya 544 gibi başlayan numaralar direkman sabit hat gsm numarası direk Türkiye
çıkışlıdır ve bayiniz üzerinden nerde olduğunu hangi konumda olduğunu hattın kimin üstüne olduğunu kimle görüşme safladığınızı görebilirsiniz.
Çağrı Merkezi Çalışanları ise ;
Bir Çok Müşteri geri dönüş veya olumlu olumsuz kişilerle görüşme sağlamak
zorundadırlar.
Outbound , Inbound , gibi birçok dallara ayrılan çağrı merkezi vardır
Çalışanlar genellikle bilgisayar başında devamlı çağrı almakla meşgul olurlar
bunların sadece bazıları Inbound Departmanında Olanlar Geri dönüş Yapan müşterileri
karşılarlar.
Diğer Departmanlar ise MÜŞTERİleriF arayarak çalışmış olduğu
çağrı merkezi projesine göre çağrıya girerler
peki bu iş yorucumu;
Tabiki her işin bi zorluğu vardır fakat bu sektörde bedeniniz değil
beyniniz ve ağzınız yoruluyor çok konuşan biriyseniz sizin için uygun olabilir.
öncelikle Diksiyonuz konuşma tarzınız ve ses tonunuz çok iyi olması gerekir
tabiki bu özellikleri konuşma şekliylede biçimlendirmek gerekir
AŞAĞIDA OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLERİ SIRALADIM
Her konuşmanın başlangıcı ne kadar olumlu olursa konuşmanın devamı ve sonucuda okadar olumlu olacaktır
buda sizin için +1 puan demek
Gelelim şimdi çalışma saatlerinize :)
ÇALIŞMA SAATLERİ:
Çalışma Saatleriniz tabiki sizin tercihinize gör olmayacaktır;
çalışlmış olduğunuz şirket bazında çalışma saatleriniz çalışmış olduğunuz
şirkete göre değişir.
örnek olarak verebilirsek bazı çağrı merkezlerinde çözülme sistemi vardır .
yani size bir kota verilir bu kota yı yaptığınızda direk man çözülebilirsiniz
fakat her şirket bukadar iyimser değil tabiki :)
EVET ARKADAŞLAR ÇAĞRI MERKEZİ HAKKINDA ŞUANLIK BUKADAR BİLGİ YETER DİĞER BİLGİLERİ İSE ZAMANLA BLOGUMDA SİZİNLE PAYLAŞACAĞIM :)
ŞİMDİDEN İYİ ÇALIŞMALAR:)
Yorumlar
Yorum Gönder