Ana içeriğe atla

Çağrı Merkezinde Yaşam

Merhaba Sevgili Okur :))

Çağrı Merkezi Dediğimizde akıllara 112 çağrı merkezinden tut dolandırıcılığa kadar giden
bi boyut geliyor ;

Kimileri Çağrı Merkezlerine Dolandırıcı Gözüyle Bakarken Kimileri Faydalı Bi sistem olarak
gözlere gelmekte
 hayatımızda bu gerçekler tabikide var ;

Bir çok çağrı merkezi olarak adlandırılan (MERDİVEN ALTI) Denilen Bir Çok Yer mevcut
fakat bunlar gerçekten merdiven in altına kurulan bi çağrı merkezi değildir,
sadece illegal yani yalan dolan yaparak insanlara hizmet sunduğunu söyleyip
dolandıran kişilerdir,

Fakat günümüzde çağrı merkezleri baya yani hayli bi artmış durumda
bunların bazıları illegali ken bazıları ise baya iyi yönde insanlara hizmet vermekte,

örnek olarak verebilirsek
 bundan 1 2 yıl öncesinde asistanlık hizmeti diye birşey vardı tabiki bu bildiğimiz asistanlık değil
şuan çağrı merkezlerinde sizlerin kredi kartı bilgilerinizi siz vermeden isteyemezler ve siz kendiniz
ödeme yaparsınız,

asistanlık sisteminde sizin kredi kartınızla işlem yapılırken hiçbir hizmet alamıyordunuz,
örnek olarak söyleyebilirsek siz bu hizmeti aldığınızda temsilci size evinizdeki ve ya kendi
işyerinizdeki sistemleri bir arıza durumunda ücretsiz olarak ustayı çağırıp ücretsiz olarak
yapabileceğinizi teyit eder fakat aslında böyle birşey yoktur;

Sizin sadece bazı masraflarınızı yani yapmış olduğunuz hasarın %20 ini anca karşılıyor
ötnek veriyorum camınız kırıldı cam 100 tl diyelim siz sadece 90 tl verirsiniz :D

işte bu şekilde bi hizmet sağlanıyodu önceden fakat artık yeni yasa gereği böyle birşey
yapılmamakta,

gelelim yararlı ve faydalı hizmetlere;

Örnek verirsek başta olarak 112 çağrı merkezini  İLK olarak söyleyebilirizF :)
155 - 156 - 110 - 112 gibi alan kodları tamamen çağrı merkezi sistemine bağlıdır :)
öyle olsa bukadar maduriyeti çok daha hızlı gideremezlerdi;

Eğer bir firmanız varsa muhtemelen daha önceden aranmışsınızdır,
nasılmı? google reklamları desem hatırlarsınız herealde :)

Her Firmayı şirketi ve esnafı mutlaka reklam amaçlı bazı şirketler aramıştır,
sadece şbi işletmenizin olmasına gerek yok seyyar olarak çalışsanız bile
eğer sosyal medya üzerinde bi kaydınız varsa mullaka aranabilirsiniz.

Tabiki bu şirketler insanlara hizmet vermek ve internet sanal ortam üzerindeki potansiyelinizin
artmasını sağlıyor,

örnek veriyorum siz google a adwors reklamı için muhtemel fiyat olarak 1 kelime başı ortalama
aylık 100 tl olarak ÖDEME YAPARSINIZ
bu şirketler sizi daha az maliyetle google üzerinde yayınlanmanızı sağlıyorlar,
fakat tabiki her şirket bukadar iyiniyetli yani iyimser değil :)

Google arama Motorunun adını kullanarak hiçbir reklamınızı sağlamadan kredi kartı
bilgilerinizi alarak temsilcinin size söylediği fiyat dışında kredi kartınızdan yüksek meblada
ücret çekimi yapabilirler.
 Fakat sizler bunu farkında olmalısınız sizi her arayan kişi güvenilir olmaya bilir,



0850 ile başlayan bir numara arıyorsa bu arayan bir çağrı merkezi ve
illegal olanlardan olabilir ya telefonu açmayın yada istemediğinizi adwors kullanmış
olduğunuzu söyleyin

Eğerki arayan 0530,506,544 , gibi sabit gsm numara hattı gibiyse rahatlıkla açabilirsiniz
çünkü güvenilirlik açısından TURKCELL-TURK TELEKOM-VODAFONE destekli oparatörlerden
arıyorlar eğer güvenilir bi firma olmasalardı, muhtemelen bu numaralar üzerinden aramazlardı

Çünkü sizler sizi arayan 0850 li numaraları bulamazsınız  konumu direk yurtdışı dır
ama 0530 506 veya 544 gibi başlayan numaralar direkman sabit hat gsm numarası    direk Türkiye
çıkışlıdır ve bayiniz üzerinden nerde olduğunu hangi konumda olduğunu hattın kimin üstüne olduğunu kimle görüşme safladığınızı görebilirsiniz.

Çağrı Merkezi Çalışanları ise ;

Bir Çok Müşteri geri dönüş veya olumlu olumsuz kişilerle görüşme sağlamak
zorundadırlar.

Outbound , Inbound , gibi birçok dallara ayrılan çağrı merkezi vardır

Çalışanlar genellikle bilgisayar başında devamlı çağrı almakla meşgul olurlar
bunların sadece bazıları Inbound Departmanında Olanlar Geri dönüş Yapan müşterileri
karşılarlar.

Diğer Departmanlar ise MÜŞTERİleriF arayarak çalışmış olduğu
çağrı  merkezi projesine göre çağrıya girerler
peki bu iş yorucumu;

Tabiki her işin bi zorluğu vardır fakat bu sektörde bedeniniz değil
beyniniz ve ağzınız yoruluyor çok konuşan biriyseniz sizin için uygun olabilir.

öncelikle Diksiyonuz konuşma tarzınız ve ses tonunuz çok iyi olması gerekir
tabiki bu özellikleri konuşma şekliylede biçimlendirmek gerekir

AŞAĞIDA OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLERİ SIRALADIM


  • 1. KURAL:  ses tonunuza ve diksiyonunuza dikkat edin ,karşıdaki kişi sizin nasıl konuştuğunuza dikkat edecektir.
  • 2. KURAL:  Kelimeleri Doğru Kullanarak her sözcüğü dikkatli ve kulağa hoş gelecek şekilde sötyleyin .
  • 3. KURAL: Satış yapacağınız ürünün olumsuz yönlerini kelime oyunu yaparak kaldırın sadece olumlu yönlerini dikkatle vurgulayın
     Her konuşmanın başlangıcı ne kadar olumlu olursa konuşmanın devamı ve sonucuda okadar olumlu olacaktır
    buda sizin için +1 puan demek

    Gelelim şimdi çalışma saatlerinize :)

    ÇALIŞMA SAATLERİ:

    Çalışma Saatleriniz tabiki sizin tercihinize gör olmayacaktır;
    çalışlmış olduğunuz şirket bazında çalışma saatleriniz çalışmış olduğunuz
    şirkete göre değişir.

    örnek olarak verebilirsek bazı çağrı merkezlerinde çözülme sistemi vardır .
    yani size bir kota verilir bu kota yı yaptığınızda direk man çözülebilirsiniz
    fakat her şirket bukadar iyimser değil tabiki :)

    EVET ARKADAŞLAR ÇAĞRI MERKEZİ HAKKINDA ŞUANLIK BUKADAR BİLGİ YETER DİĞER BİLGİLERİ İSE ZAMANLA BLOGUMDA SİZİNLE PAYLAŞACAĞIM :)

    ŞİMDİDEN İYİ ÇALIŞMALAR:)



























    Yorumlar

    Bu blogdaki popüler yayınlar

    Ters Mantık İle Hareket

    Mantık ile hareket etme etkili bir yontem olmasına istidanen  ters mantık ise karşıdaki dinleyiciyi aklını çelme denilebilir,  düşünce özgürlüğü olan şuanki dünyada konuşmacının ters mantık uygulayarak  hedefdeki bir şeyin yerine farkı bir yöne çekmesi gibi bir şeydir. HADİ TERS MANTIK NEYMİŞ TANIYALIM; TERS MANTIK Mantıklı olması muhtemel fakat farklı bir açıdan mantıklı görülmesini sağlayan bir etkendir çoğu firma şirket kuruluş şuanda hayatımızda kullandığımız bir çok elektronik eşya markaları diğer vb. firma ve kuruluşlar bu etkeni kullanmakta , örneğin bir kola reklamında adam herzaman cola içiyor fakat mantıklı düşünüldüğü zaman bu olay  diş ve vücut sağlığına zararlı ama insanlar ters mantığı kullanarak müşteri kazanıyorlar  ve bu çok işe yarıyor  bir arkadaşınızla konusurken olayı farklı benimseme konuyu başka bir tarafa çekmek gibidir örneğin ; bardak masanın üzerinde duruyor ama sen bunu elinle alabilirsin  ama istersen ağzınlada bardağı tuta...

    Telefonun Ekranındaki Jelatin Neden Çıkar ?

    GÜNLÜK YAŞAMDA HİÇ ELİMİZDEN DÜŞMEYEN BU "NALET" OLASI ŞEYLER HEM VAKTİMİZİ HEMDE YAŞANTIMIZI ÇALMAKTA FAKAT EKRANI KORUMAK İÇİN JİLETİN TAKIYORUZ ÇİZİLMESİN DİYE PEKİ NEDEN ÇIKIYOR HADİ ÖĞRENELİM...; İçersinde özel yapıştırıcı jeller ile üretilen telefon jiletinleri içersinde hava olmaksızın yapıştırıldığında direkman yapışır ve bidaha çıkmaz ve çıkması için kenarından çıkartılması gerekir cebimizde taşırken kenarı sürtüp jiletine zarar veriyor ve köşeye geldiği için çıkmasına sebep oluyor ve çıktığında biz tekrardan yapıştırıyoruz eğer içine kum çakıl taş vb şeyler kaçarsa bunlar zamanla ilerleyip telefonun ekranına geliyor ve bu yüzden yapışkanlık özelliği gidiyor ve birdaha yapışmıyor, jiletin yerine kırılmaz ekran takabilirsiniz fiyatı 15tl civarında fakat onlarda kırılıyor ama jiletinden iyidir bidahaki yazımda kırılmaz ekran neden kırılır onu paylaşacağım şimdiden iyi çalışmalar :)) bu arada youtube kanalıma abone olmayı unutmayon youtube/dgrafik :))